Siden 2013 år har Trygve Walle jobbet med foliering. På denne tiden har han blitt en ekspert som høster ros og anerkjennelse fra mang en storfornøyd foliekunde.
Foliering: Det er ikke så ofte Trygve Walle er å finne på kontorplassen sin. Enten er han ute hos kunder for å prosjektere eller dekorere både innendørs og utendørs med folie. Eller så holder han på å foliere en bil ute på verkstedet. En jobb som krever både erfaring, kunnskap og ikke minst en stor grad av nøyaktighet. Det passer Trygve Walle bra, for han er svært opptatt av at resultatet skal bli tilnærmet perfekt.
Populært produkt
– Dette var noe som tiltalte meg umiddelbart, noe jeg fikk lyst til å bli god på, og noe jeg så store muligheter i. Det er ingen tvil om at det var riktig av PS Press AS å satse på foliering. Etterspørselen har bare økt hele tiden, og jobbene blir stadig mer omfattende og store. I starten synes vi fire meter folie var stor jobb. Nå printer vi i snitt nærmere 800 kvadratmeter i måneden, sier han.
Bare fantasien setter grenser
Walle forteller at selvklebende folie kan brukes til alle mulige formål. – Det er mange som vil ha profilering på firmabilen sin, enten som reklame hvor logoen til firmaet er det viktigste eller som helfoliering av bilen. Andre vil gjøre fasaden på butikken eller bedriften synlig. Folie kan brukes både innendørs og utendørs. På butikkvinduet, som skilt på veggen til næringslokalet, som dekorfolie, på produkter, i butikker eller kontorer, på møbler, vegger, i taket eller på gulvet. PS Press Reklame har forespørsler om foliering på bensintank på motorsykkel, dører og dekor på båter. Vi tar utfordringene på strak arm.
Alt kan folieres
– Det er bare fantasien som stopper bruken. Det er helt klart at dette er en svært effektiv måte å profilere firmaet eller en spesiell kampanje på. Akkurat dette med foliering på gulvet er undervurdert. Dette er svært effektivt dersom man har en kampanje, og man kan velge om folieringen skal være enkel å fjerne eller om det skal være noe varig.
Mange varianter av foliering
– Folie er dessuten svært fleksibelt. Det kan klistres på nær sagt ethvert underlag og finnes i alle farger utførelser:
- Høyglans
- Matt
- Metallikk
- Glitter
- Gjennomsiktige
- Lysførende
Overflatestrukturer
- Tre
- Stein
- Sand
- Børstet metall
- Striper
For å skape en eksklusiv effekt kan vi bruke gull og sølv, eller andre metalliske folier, forteller Trygve Walle.
Enkelte folier har magnetiske egenskaper, eller vi kan kombinere en magnetisk folie med en annen folie eller film. Da vil den brukes for å fremme et budskap eller en kampanje for en kortere periode. Vi kan bygge flere lag magnetfolie og film, som er veldig lett å ta av og på.
Trygve Walle
trygve (@) pspress.no
+47 930 91 308
Trygve er opptatt av at kunden til enhver tid Kan få velge den løsningen og det materialet som er best som både er dekorativt, funksjonelt og tilpasset hvert oppdrag. Gjennom tett kontakt med leverandørene har han hele tiden førstehåndskunnskaper om hvilke materialer som finnes og hvilke egenskaper materialene har. Det er tusenvis av valgmuligheter, og ikke så lett for kunden å vite hva man bør velge. Trygve Walle har kunnskapen om dette.