Å delta på en messe krever god planlegging før, under og etter at messen er ferdig. Det er mye som kan påvirke messestanden.
Messestanden formidler merkevaren din og engasjerer de som besøker den. Vi har samlet noen tips som kan være nyttige:
Planlegging av messestand
Start forberedelsene i god tid i forkant. Det krever mye planlegging.
- Utvikling av konseptet
- Design av stand
- Bestilling av messestand, møbler, lys, strøm
- Transport av stand
Flest mulig til messestanden
Det er viktig å jobbe med eksisterende kunder og potensielle nye kunder, slik at det kommer flest mulig til standen. Del ut gratisbilletter i forkant for å trekke flest mulig til deg og din messestand. Dette er den enkleste måten å få besøkende til din messestand
Design av stand
Førsteinntrykket er helt avgjørende for hvor mange som viser interesser for deg og din stand. Avgjørelsen om standen din er attraktiv eller ikke blir tatt på under ett sekund. Det som raskt blir lagt merke til er det helhetlige inntrykket. Besøkende må enkelt oppfatte hvilke produkter eller tjenester som er på standen. Hva har du planlagt skal være stoppeffekten på din stand?
Innhold
Hvis du ikke har et innhold som engasjerer publikum, må du finne på noe. Det er akkurat dette som tiltrekker mennesker. Er det mange interessenter på standen, vil det komme flere. Ansatte som jobber på standen bør gi bort gaver for å komme i kontakt med nye personer. En konsert, et fagseminar, et foredrag eller servering av mat er noen av de enkleste triksene for å få folk til din stand.
Ettermarked
En messe er ikke ferdig når dørene lukkes. Det er da jobben starter. Da må alle «leads» følges opp slik at messen blir en suksess.
PS Press Reklame har designere med mange idéer som våre kunder kan dra nytte av. Ring Jørgen på tlf. 926 82 695 eller send en e-post til jorgen@pspress.no for en uforpliktende prat.
Cicilie Winter
GRAFISK DESIGNER
cicilie@pspress.no
+47 932 05 052