Messe stand, messeutstyr

MESSE

Å delta på en messe krever god planlegging i forkant, under og etter messen er ferdig. Det er mye som kan påvirke messestanden.

Messestanden formidler din merkevare og engasjerer de besøkende. Vi har samlet noen tips som kan komme våre kunder til gode.

Messestand planlegging

Start forberedelsene i god tid i forkant. Det krever mye planlegging.

  • Utvikle konseptet
  • Design av stand
  • Bestille messestand, møbler, lys, strøm
  • Transport av stand

Få flest mulig til messestanden

Det er viktig å jobbe med eksisterende kunder og potensielle kunder slik at det kommer flest mulig til standen. Del ut gratisbilletter i forkant for å trekke flest mulig til deg og din messestand. Dette er den enkleste måten å få mennesker til din messe stand

Design av stand

Førsteinntrykket er helt avgjørende for hvor mange som viser interesser for deg og din stand. Avgjørelsen om at din stand er attraktiv blir tatt på under et sekund. Det som raskt blir lagt merke til er det helhetlige uttrykket. Besøkende må enkelt oppfatte hvilke produkter eller tjenester som er på standen. Hva har du planlagt skal være stoppeffekten på din stand?

Innhold

Har du ikke et innhold som engasjerer publikum, så må du finne på noe. Det er akkurat dette som tiltrekker mennesker. Er det mange interessenter på standen, så kommer det flere. Ansatte som jobber på standen bør gi bort gaver for å komme i kontakt med nye mennesker. En konsert, fagseminar, foredrag eller servering av mat er noe av de enkleste triksene for å få mennesker til din stand.

Ettermarked

En messe er ikke ferdig når dørene lukkes. Det er da jobben starter. Da må alle «leads» følges opp slik at messen blir en suksess.

PS Press Reklame har designere mange idéer som våre kunder kan dra nytte av. Ring Jørgen på tlf. 926 82 695 eller jorgen@pspress.no for en uforpliktende prat.

PS press reklame Moss

Messestand?

KONTAKT OSS!