VISITTKORT
Visittkortet ditt reflekterer deg og din bedrift. Et naturlig sted å levere fra seg et visittkort er i forbindelse med forretningsmøter.
Vi har også mulighet til å trykke gull på visittkort med våre topp moderne maskiner.
Det er et par ting du bør tenke på før visittkortene blir satt i produksjon.
INFORMASJON
Det er viktig at den korrekt informasjonen er inkludert på visittkortet:
- Navn
- Telefon
- E-post
- Firmanavn
- Nettside
- Postadresse
- Besøksadresse
Mange kutter ut adressen for å få et mer ryddig utseende.
LESBARHET
En vanlig tabbe er å ha for liten skrift. Det er viktig at både størrelsen og fonten er lett å lese. Tekst med en størrelse på under 8 pkt er ikke å anbefale. Enkelte fargekombinasjoner er heller ikke heldige. Hvis bakgrunnen er blå og teksten er rød, vil det være vanskelig å lese teksten.
BAKSIDEN AV VISITTKORTET
Alle visittkort har to sider. Neste gang du deler ut et visittkort, legg merke til at den som mottar kortet alltid ser på baksiden når han eller hun får kortet. Derfor er det smart å bruke baksiden til en logo eller et bilde som reflekterer det du driver med. Bedrifter som for eksempel frisør eller bilpleier kan bruke baksiden til timebestilling eller andre notater.
LOGO
Logoen må komme frem på en fornuftig måte. Mange bruker deler av logoen på forsiden og den hele logoen med alle elementer på baksiden. Det er viktig å tenke på at bedriftens visuelle profil blir fulgt, slik at det blir oppfattet som en seriøs bedrift.
PAPIR
Et visittkort bør ha en tykkelse på 280 g/m2 eller mer. Vi i PS Press Reklame anbefaler papir som er 300 g/m2. Kortet vil da umiddelbart føles mer eksklusivt og profesjonelt. Det er liten prisforskjell mellom tynt og tykt papir til visittkort.
STØRRELSE
Visittkortet bør få plass i en lommebok sammen med kredittkort. Det vanlige formatet er 85×55 mm eller 90×50 mm.
Marius G. Lund
Account Manager
marius@pspress.no
+47 959 39 399