VISUELL PROFIL
Det er viktig for en bedrift å ha en gjennomtenkt profil/identitet som er grunnsteinen i arbeidet med å utvikle og ivareta den visuelle kommunikasjonen. En logo er det viktigste elementet i en visuelle profil, men den vil ikke kunne gjenspeile bedriften alene. Derfor har logoen noen støtteelementer som gjør det til en helhet; farger, skrifttyper, grafiske elementer, bilder, illustrasjoner. Den visuelle identiteten gjør at målgruppen lettere gjenkjenner bedriften, samtidig som den skiller seg ut i forhold til konkurrentene.
Innhold i visuell profil
- Logo
- Font/skrifttype
- Farger
- Bruk av bilder
- Bruk av grafiske elementer
For å sikre at elementene i en visuell profil bli brukt på riktig måte, er det viktig å ha en profilmanual som beskriver hvordan logo, farger og andre elementer skal brukes på nettsider, i brosjyrer, på visittkort, arbeidstøy, firmabiler og skilt, slik at det blir helhetlig.
Ny profil eller modernisering
Alle grafiske profiler trenger å oppdateres en gang i blant, for ikke å virke utdatert. PS Press Reklame kan vurdere hvilke tiltak som kan gjøres. Det kan være tilstrekkelig med små endringer av farger, skrift eller form.

Cicilie Winther
GRAFISK DESIGNER
cicilie@pspress.no
+47 932 05 052