VISUELL PROFIL

Det er viktig for en bedrift å ha en gjennomtenkt profil/identitet som er grunnsteinen i arbeidet med å utvikle og ivareta den visuelle kommunikasjonen. En logo er det viktigste elementet i en visuelle profil, men den vil ikke kunne gjenspeile bedriften alene. Derfor har logoen noen støtteelementer som gjør det til en helhet; farger, skrifttyper, grafiske elementer, bilder, illustrasjoner. Den visuelle identiteten gjør at målgruppen lettere gjenkjenner bedriften, samtidig som den skiller seg ut i forhold til konkurrentene.

Innhold i visuell profil

  • Logo
  • Font/skrifttype
  • Farger
  • Bruk av bilder
  • Bruk av grafiske elementer

For å sikre at elementene i en visuell profil bli brukt på riktig måte, er det viktig å ha en profilmanual som beskriver hvordan logo, farger og andre elementer skal brukes på nettsider, i brosjyrer, på visittkort, arbeidstøy, firmabiler og skilt, slik at det blir helhetlig.

Ny profil eller modernisering

Alle grafiske profiler trenger å oppdateres en gang i blant, for ikke å virke utdatert. PS Press Reklame kan vurdere hvilke tiltak som kan gjøres. Det kan være tilstrekkelig med små endringer av farger, skrift eller form.

Cicilie Winter

GRAFISK DESIGNER

cicilie@pspress.no

+47 932 05 052

Cookies (informasjonskapsler) er nødvendige for at hjemmesiden skal fungere. Mer informasjon

Ved å bruke pspressreklame.no, samtykker du i at vi kan sette cookies i din nettleser. Du kan selv velge å endre innstillingene i nettleseren slik at informasjonskapsler/cookies ikke blir akseptert.

Lukk